maanantai 15. syyskuuta 2014

Minun kuvani

Viimeviikon askarteluna on ollut oman kuvan tekeminen ja tutkiminen.

Otettiin aaltopahvia, (kyllä me muitakin materiaaleja käytetään..) ja lapsi kävi siihen makaamaan. Aikuinen piirsi lapsen ääriviivat paperiin. Kun lapset nousivat ylös, oli kommentit hyvin samanhenkisiä: "Minä olen tuon kokoinen!" "Se olen minä!" "Kattokaa miltä mää näytän!" Hienoa!

Isot lapset saivat leikata oman kuvansa (pitkäjänteisyyttä ja saksiharjottelua) Kommentteja sateli taas: "Minä menen jo jalassa!" "Mää lähdin just jalasta pois!"

Toisina päivinä tutkittiin tietokirjan avulla isompien kanssa, mitä ihmisen sisältä löytyy. Löytyi aivot, sydän, keuhkot, verisuonet ja luut. Näitä piirreltiin ja askarreltiin omiin henkilöihin, oikeisiin paikkoihin. Välillä käytiin peilistä katsomassa mm. minkä värinen suu on.



Luita ja sydän


Ruuansulatuselimistöä
Aivot ja verisuonia

Ja tässä lopputulos:





Henkilöitä

2 kommenttia: